Nemesis: Void Seeders

Di Adam Kwapinski
8.6
Il Dice Rating è una valutazione numerica da 1 a 10 che tiene conto dei voti dei clienti DungeonDice, dei voti degli utenti BoardGameGeek e delle vendite assolute del prodotto.
( 8.6/ 5 )
 -  97 voto(i) - 97recensione(i)
Prezzo: 69,99 €
Iva Inclusa
Spedizione VIP
Nemesis: Void Seeders ideato da Adam Kwapinski è un gioco da tavolo in italiano a cura di Cranio Creations. La durata di una partita è di circa 90-180 minuti e si può giocare in 1-5 giocatori. Perfetto per giocatori di almeno 12 anni. Scopri ulteriori informazioni su questo gioco da tavolo italiano scorrendo la scheda prodotto. Troverai la descrizione completa, le foto, le recensioni degli altri clienti e tante altre info utili prima dell'acquisto! Leggi sempre con attenzione tutti i dettagli riportati nella scheda dettagliata di questo gioco da tavolo prima di procedere con il tuo acquisto. [Leggi tutto]
check_circle Disponibile Vuoi riceverlo il 03/08/2021 (isole e loc. disagiate escluse)? Ordina entro le ore 15:00! Maggiori dettagli. Spedizione VIP Diventa VIP e ottieni la Spedizione Gratuita di Nemesis: Void Seeders! Clicca qui e scopri come diventare VIP!
Quantità

Scheda di Nemesis: Void Seeders

  • Attenzione! Immagini, componenti e colorazioni potrebbero differire nel prodotto finale a causa di riedizioni, modifiche o integrazioni del prodotto.
  • Categoria: Gioco da Tavolo › Avventura
  • Editore: Cranio Creations
  • Riferimento : 17698
  • Età : 12
  • Durata : 90-180
  • Autore : Adam Kwapinski
  • Lingua : Italiano
  • Dipendenza Lingua : Moderata
  • Giocatori : 1-5
  • Illustratore : Ewa Labak, Andrzej Półtoranos, Bożena Chądzyńska, Patryk Jędraszek, Anna Myrcha
  • Altri Editori : Asmodee China, Korea Boardgames co., Ltd., MINDOK, Awaken Realms, Rebel Sp. z o.o., Hobby World, Edge Entertainment, Asmodee, Delta Vision Publishing
  • Categoria : Sci-Fi, Espansione, Avventura, Miniature, Horror
  • Meccanica : Gioco Semicooperativo, Lancio di Dadi, Plancia Modulare, Gioco Cooperativo, Eliminazione Giocatore, Campagna / Battaglia con Carte
  • Famiglia : Gioco da Tavolo
  • Dice Rating : 8.6 / 10 ?
    Il Dice Rating è una valutazione numerica da 1 a 10 che tiene conto dei voti dei clienti DungeonDice, dei voti degli utenti BoardGameGeek e delle vendite assolute del prodotto.

Descrizione dettagliata di Nemesis: Void Seeders

La descrizione in italiano di Nemesis: Void Seeders sarà aggiornata non appena riceveremo maggiori informazioni dall'editore. Nel frattempo ti riportiamo quella in inglese.

"Every spaceship has a voice; a melody of machinery and subsystems its crew learns intimately during long travels. The problem is, ever since the last mission our ship sounds WRONG. There’s something foul in the way it’s speaking to us. Barely audible murmurs. Strange whispers no machine could make. The dark corridors and vast halls almost seem to SING. Some of us have tried to locate sources of this interferences, but they always seemed two steps ahead. Stalked by their never-ending presence, we soon started cracking. Our engineer has cut some words on his flesh. When we asked why, he replied:‘Incandescent secrets need to be written in blood’. Then, our navigator took a spacewalk without her suit. When we pulled her in, her entire face frozen and cracked, she grinned in a way I will never forget. Now, it got even worse. Noises turned into voices, sharing tales of slaughter and terror. They do not run from us anymore. They encircle us and herd us through the ship to some dark purpose. I need to UNDERSTAND them before it’s too late. I put my hand on the pistol grip, looking at the backs of my last two crewmembers. I see dark mysteries swirling under their skulls. It would only take two bullet holes to release them..." Rules: Overlook Voidseeders are a race that can interact with the minds of crew members. They will have few nests instead of one, but only one strong fighting presence at given moment. Once killed, new one will be awakened from the most developed nest. This race will focus on whispering and controlling minds - people who will be near them will start to hear voices commanding them to do different destructive things. Nests On the board, there is normally 1 Nest as a room token, but there are additionally 2-3 smaller nests. Those are places where new Voidseeders will born. At the moment of discovering main Nest, you should put a Stalker miniature in it (this is the model that is on the ship from the beginning. He is very dangerous, especially when faced by people with a high Insanity level). Other Nests will start showing up on the board together with discovering certain Exploration tokens. Those nests will be especially dangerous. They will not move, but if a crew member will happen to end the turn at the tile with a nest, he will get a serious wound. Voidlurkers They will spawn in nests, and their objective will be to spread insanity and try to move players to Nests. Whispersers They will work very similar to Voidlurkers, but with the difference that they will have the main goal of defending the main nest. Stalker He is a main guardian. He takes advantage from fear / insanity of the crew members and will focus on them. Despoiler Equivalent of the Queen. Actually, it is hard to say if she is real or if it is a mass hallucination. One way or the other, she will only emerge when all Insanity tokens are on players (number of tokens will be specific for different numbers of players). She is extremely strong. Contamination card Here it will change a little bit - players will normally get a contamination card every time they will get an insanity token. They will be easier to discard (you don't need to check if it was infected or not). Effect of the card will only take place at the very end of the game, and it will be the same as in the normal version - if it will turn out it was indeed "infected," it will mean that your character, even if escaped, went mad and lost the game either way. Whispers mechanic This mechanism will change the noise mechanic. Whenever you move (or an event card will tell you to), you will need to roll for whispers. If you would get a corridor with an whisper token already in it (you hear something more) - you need to draw a Card from the Insanity deck. Those cards will apply to you or not based on the numbers of insanity tokens your character has. Effects might be very different - from one-time action to permanent disabilities. Combat In combat, Voidlurkers will only try to add insanity tokens to you and then run away to the closes nest. Whisperers will be harder to kill, as well as present some portion of actual physical danger, but their main weapon will still be giving you insanity tokens. Things will change with Stalker and Despoiler - those two will be huge opponents who will give you real wounds, so you will not want to be near them. Event phase In the event phase, one additional step that will be added is checking your insanity tokens and numbers of Voidlurkers and Whisperers in all rooms next to yours. If the number of them is higher than the number of insanity tokens, you add one insanity token and draw one contamination card. But whenever you will be in a room with other people, this effect will be less harmful. (they can help you calm down) Overall feel Overall feel we will be going for will be way different from what you will have in the base Core Box. We have a lot of cool ideas how to get Insanity cards in a way, that it will be an additional layer of you not trusting your friends - not only because of their objective but perhaps because of the Insanity cards. Additionally, interaction with Voidseeders will be way different, you will need to think very carefully where to move or place your hero to not go insane. —description from the publisher

Attenzione: Nemesis: Void Seeders è una espansione e necessita di una copia di Nemesis per essere giocato!

Recensioni e voti

Questo prodotto non ha ancora una recensione. Vuoi essere il primo? Scrivi la tua recensione!

DungeonDice.it utilizza i cookie per migliorare la navigazione. Per maggiori informazioni, consulta la pagina Informativa sulla Privacy. Accetta Scegli

Puoi scegliere quali Cookie accettare selezionando o de-selezionando le categorie che ti interessano e confermare la tua scelta cliccando sul pulsante "Salva Impostazioni".

Per maggiori informazioni riguardanti i Cookie e per modificare la tua scelta, puoi visitare in qualsiasi momento la pagina dedicata alla Cookie Policy.

I Cookie Necessari servono per il corretto funzionamento del nostro sito web, non raccolgono dati sensibili e non possono essere deselezionati.

  • Tecnici: ti permettono di utilizzare il nostro sito web.
  • Funzionali: ti permettono di salvare i dati del tuo carrello, eseguire l'accesso al tuo profilo cliente, modificare le informazioni associate al tuo profilo cliente e ai dati per le spedizioni degli ordini.
  • Google Analytics: ci consentono di raccogliere, in forma totalmente anonima, dati riguardanti le attività dei visitatori sulle nostre pagine web.
    Privacy Policy Google.
  • One Signal Notification: raccolgono dati in forma anonima e ti permettono di ricevere notifiche dal nostro sito web direttamente sul tuo browser.
  • Tawk.to: raccolgono dati in forma anonima e ti permettono di avviare la chat commerciale e di assistenza tecnica direttamente sul tuo browser.

I Cookie Marketing monitorano la navigazione sul nostro sito web per mostrarti, in base alle pagine che hai visitato, annunci pertinenti e interessanti, oppure associare azioni che compi sul nostro sito web ai tuoi profili sui social network.

  • Facebook: ci consentono di monitorare le pagine da te navigate e di consigliarti dei prodotti potenzialmente interessanti tramite annunci pubblicitari sui social network Facebook e Instagram.
    Privacy Policy Facebook.
Salva Impostazioni Chiudi